Dersin Adı | Hidroterapi ve Balneoterapi |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FYT 103 | Güz | 2 | 0 | 2 | 3 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu derste öğrencinin hidroterapi ve balneoterapi ile ilgili temel kavramlar ve tanımları, hidroterapi endikasyonları ve kontraendikasyonlarını, hidroterapi yöntemlerini, balneoterapi yöntemlerini, kaplıca sularının özelliklerini, kaplıca tedavisi ve uygulama yöntemlerini öğrenmesi amaçlanmaktadır |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders Hidroterapinin tanımı,suyun fizyolojik etkileri, hidroterapi yöntemleri, hidroterapinin tehlike ve komplikasyonları ,daldırma banyoları,ılık banyolar,zıt banyolar, mekanik uyarı ile su uygulamaları, havuz tedavisinin fizyolojik etkileri, havuz tedavisi ve su içi egzersiz yöntemleri, balneoterapi yöntemleri, kaplıca tıbbı ve kaplıcalarda hijyen, peloidoterapi, içme kürleri, yaşlılıkta balneoterapi ve kaplıca tedavisi, romatizmal hastalıklarda kaplıca tedavisi, Türkiye’de balneoterapi konularını kapsamaktadır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin tanıtımı,giriş,amaç,öğrenim hedefleri | |
2 | Hidroterapinin tanımı,suyun fizyolojik etkiler | Hülya Yücel-Su içi rehabilitasyon-S.3-15 |
3 | Hidroterapi yöntemleri hidroterapinin tehlike ve komplikasyonları | Hülya Kayıhan-Isı,Işık,Su S.158 |
4 | Daldırma banyoları,ılık banyolar,zıt banyolar | Hülya Kayıhan-Isı,Işık,Su S.163-170 |
5 | Mekanik uyarı ile su uygulamaları | Fiziksel Modaliteler ve Elektroterapi-Arzu R.Özdinçler S.11-16 |
6 | Havuz tedavisinin fizyolojik etkileri | Su içi rehabilitasyon-Hülya Yücel S.11-17 |
7 | Havuz tedavisi ve Su içi Egzersiz Yöntemleri | Su içi rehabilitasyon-Hülya Yücel S.21-85 |
8 | Ara Sınav | |
9 | Balneoterapi Yöntemleri | Termal Turizm-Mustafa Altındiş S.126-130 |
10 | Balneoterapi Yöntemleri | Termal Turizm-Mustafa Altındiş S.130-136 |
11 | Kaplıca tıbbı ve kaplıcalarda hijyen | Hülya Kayıhan-Isı,Işık,Su S.250-256 |
12 | Peloidoterapi,içme kürleri | Hülya Kayıhan-Isı,Işık,Su S.269-272 |
13 | Romatizmal hastalıklarda ve yaşlılarda kaplıca tedavisi | Termal Turizm-Mustafa Altındiş S.163-173 |
14 | Türkiye 'de ve dünyada balneoterapi | Termal Turizm-Mustafa Altındiş S.1-5 |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final |
Ders Kitabı | Nafiz Akman, Özgür Sürenkök. Hidroterapi ve akuatik rehabilitasyon. Haberal Eğitim Vakfı, 2006 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 2 | 10 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 35 |
Final Sınavı | 1 | 45 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 60 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 40 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 2 | 30 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 2 | 2 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | |
Final Sınavı | 1 | 12 | |
Toplam | 88 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir | X | ||||
2 | Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | X | ||||
3 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır | X | ||||
4 | Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir | X | ||||
5 | Hasta, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir | X | ||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır | X | ||||
7 | Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir | X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler | X | ||||
9 | Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür. | X | ||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir | X | ||||
11 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar | X | ||||
12 | Fizyoterapi alanında mesleğinin yasal zorunluluklarını bilir ve bu çerçevede çalışır | X | ||||
13 | Sorumluluğu altında çalışanların gereksinimlerini belirleyip, gelişmelerine yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest